Ali je meditacija koristna?

Slišali ste, da lahko meditacija koristi vašemu zdravju in dobremu počutju, zato ste se odločili poskusiti. Toda niste prepričani, kje začeti… kako ammmm »utišati um?«

Ključ za razvoj uspešne meditacijske prakse je iskanje primerne tehnike, ki bo delovala za vas. Da bi ugotovili, katera vrsta meditacije najbolje deluje za vas, boste morali testirati nekaj vrst meditacij in poskusiti z več orodji, da boste lahko izbrali prakso, kjer se boste počutili najbolj udobno. Sledite tem šestim preprostim korakom, za začnete z najbolj preprosto vrsto meditacijske tehnike, ki se imenuje meditacija mantre.

Tehnika meditacije mantre:

  1. Izberite svojo mantro. Mantra je beseda ali besedna zveza, ki si jo v meditaciji tiho ponavljate. Namen mantre je, da vam da nekaj, na kar boste usmerili pozornost, namesto na vaše misli. Uporabite lahko katerokoli frazo, ki jo želite. Nekateri ljudje radi uporabljajo besede, kot so “Mir” ali “Ljubezen”. Morda boste želeli uporabiti mantro So Hum. To je pogosto uporabljena sanskrtska mantra, ki se dobesedno prevaja kot “jaz sem”. Pogosto se imenuje mantra manifestacije. Mantra So Hum je primerna, ker ni v našem maternem jeziku in ne sproži nobenih dodatnih misli.
  2. Poiščite udobno mesto za sedenje. Najbolje je najti mirno lokacijo, kjer vas ne bo nič motilo. Ni potrebe, da bi sedeli na tleh prekrižanih nog, razen če vam to ustreza. Lahko sedite na stolu ali kavču ali na tleh s hrbtom ob steno. Lahko se podprete z blazinami, ali odejami. Cilj je sedeti čim bolj pokončno, a tako, da vam je še vedno prijetno. Vsi imamo različno anatomijo telesa in cilj je, da je vaša meditacijska izkušnja prijetna, zato dajte prednost vašemu udobju. Ležanje na hrbtu ponavadi ni priporočljivo, ker večina ljudi zaspi v tem položaju, lahko pa poskusite, če vam je sedenje neprijetno. Najpomembnejše pravilo je, da lahko meditacijo prakticiramo kjerkoli, dokler vam je udobno.
  3. Nežno zaprite oči in začnite z globokimi vdihi. Poskusite z nekaj “vdihi očiščenja” tako, da počasi vdihnete skozi nos in nato izdihnete iz ust. Po nekaj vdihih in izdihih nadaljujte z dihanjem v normalnem sproščenem tempu skozi nos z nežno zaprtimi ustnicami.
  4. Začnite tiho ponavljati svojo mantro, ne da bi premikali jezik ali ustnice. Ponavljanje vaše mantre je mehko, nežno in sproščeno. V to se ne smete siliti. Mantre ni potrebno povezovati z dihanjem, čeprav nekateri ljudje to počnejo. Na primer, če uporabljate So Hum kot svojo mantro, lahko tiho ponavljate So pri vdihu in Hum pri izdihu. Če se odločite, da svojo mantro povežete s svojim dihanjem, ne pretiravajte. Ponavljanje vaše mantre mora biti skoraj brez napora. Včasih je koristno, če si predstavljate, da namesto ponavljanja mantre sebi, pravzaprav poslušate, da se vam šepeta v uho.
  5. Ne poskušajte ustaviti misli ali izprazniti uma. Ko nadaljujete s tem procesom, boste neizogibno ugotovili, da se oddaljujete od mantre. Človeška narava namreč omogoča umu, da se sprehaja. Ne poskušajte ustaviti misli ali “izprazniti svojega uma.” Kadarkoli se zavedate, da se je vaša pozornost odmaknila od mantre v misli ali druge motnje, se preprosto vrnite v tiho ponavljanje mantre.
  6. Nehajte ponavljati mantro. Po približno 20 do 30 minutah lahko prenehate ponavljati svojo mantro in nadaljujete s sedenjem z zaprtimi očmi. Omogočite telesu, da preživi nekaj minut spočito z zaprtimi očmi, preden nadaljujete z dejavnostmi. Veliko ljudi uporablja svoje mobilne telefone kot čas za meditacijo. Na pametni telefon lahko prenesete aplikacijo za merjenje časa meditacije ali pa izberete pomirjujoč zvok telefona. Poskrbite le, da zmanjšate glasnost na zelo nizko, saj meditacija ne sme biti glasno opravilo.

Če ugotovite, da je 20 do 30 minut predolgo za vas, začnite s poljubno količino časa in počasi nadaljujte pot do 20 do 30 minut. Tudi nekaj minut dnevne meditacije je koristno.

Koristi meditacije so največje, če jih izvajamo vsak dan. Idealno bi bilo, da se meditacija opravi kot prva stvar zjutraj, in nato na koncu dneva, po možnosti pred večerjo.