Zdi se nam, da se svet vrti vse hitreje in tudi mi z njim. A vsa ta hitrost ima za nas določene posledice, kajti le težko še kljubujemo vsem naporom in pritiskom, ki jih čutimo s strani okolice. Služba, družina, obveznosti in stres človeka hitro pahnejo v težave.

Ena izmed posledic vsega naštetega je zagotovo tudi utrujenost. Še posebej kronična utrujenost nam pravi, da je nekaj zelo narobe, zato se je potrebno kar najhitreje vzeti v roke. Poglejmo, kako se boriti proti utrujenosti in katerih pet nasvetov pri tem lahko pride še kako prav.

1. Izboljšajte prehrano

Prehrana je zares vir vsega zdravja, a tudi težav, če seveda ni optimalna. Prva težava s prehrano je, da ni rednih obrokov. Nekako splošno velja, da je potrebno jesti pet obrokov na dan in raje po malo kot veliko naenkrat. Ob tem pa seveda paziti tudi na kvaliteto živil.

Veliko sveže zelenjave, sadja, tekočine in obrokov, ki si jih pripravimo sami. Brez predelanih živil in s čim manj sladkorja, soli ter nezdrave maščobe. Že z nekaj enostavnimi koraki se lahko izboljšanje glede utrujenosti pojavi praktično takoj. To pa je vsekakor dober začetek za nadaljevanje boja proti njej.

2. Spravite telo v gibanje

Morda bo kdo rekel, da v primeru utrujenosti zagotovo ne pomaga gibanje, ki te le še bolj utrudi. Toda globoko v sebi se vsi zavedamo, da to vendarle ne drži. Sprehod v naravi, vadba, ukvarjanje s športom in druge vrste gibanja prebudijo naše možgane.

Pričnejo se odvijati kemični procesi v telesu, ki nam prinašajo občutek zadovoljstva in sreče. Na ta način je zagotovo mogoče pregnati utrujenost. Poznamo več vrst utrujenosti, a po tisti zaradi gibanja se boste počutili dobro. Ne pozabite, dovolj bo že vsak dan oditi na malce daljši sprehod.

3. Izognite se stresu

Konstanten stres na delovnem mestu ali doma prav tako povzroča občutek utrujenosti. Pojavi se neka naveličanost, in čeprav morda oseba pod stresom ves čas sedi ali leži, doživlja to kot nekaj, kar tako zelo utrudi, da ne more niti iz postelje.

Stresu se je potrebno izogniti na vse mogoče načine. Za začetek pa si je potrebno reči, da obremenjevanje z rečmi, na katere ne moremo vplivati, nima smisla. Stresa se je treba najprej seveda zavedati, ga prepoznati in ga nato učinkovito izgnati iz svojega življenja.

4. Privoščite si dober spanec

Če kaj pomaga proti utrujenosti in ni v obliki tablet, je to dober spanec. Urejen spalni ritem in 7 do 8 ur spanca na noč bo učinkovito pregnalo vašo utrujenost. Ni pa pomembno samo spati, ampak to početi v terminu, ki je temu namenjen.

Dober spanec
Dober spanec je najučinkovitejše zdravilo zoper utrujenost.

Popoldne si nikar ne privoščite več kot 15 ali 20 minut lepotnega spanca po kosilu, sicer boste imeli ponoči težave. Da bo spanec karseda kvaliteten, pa poskrbite tako, da bo vaša spalnica v popolni temi in da do vas ne bodo prihajali kakšni glasovi. Vsaj eno uro pred spanjem dajte od sebe vse digitalne in pametne naprave, saj modra svetloba, ki sije iz njih, moti spalni ritem.

5. Organizirajte svoj dan

Da bi premagali konstantno utrujenost, ki na videz izvira od nikoder, bo potrebno nekaj malega organizacije. Povsem nepotrebno je vsak hip razmišljati o vsem, hoditi po prstih in se spraševati, ali ni morda kaj ušlo iz spomina. Organizirajte svoj dan na način, da si postavite razumne časovne okvire.

Vzemite si čas za delo, družino, nakupe, prijatelje in tudi za zabavo ter seveda spanje. Na ta način vam ne bo potrebno ves čas misliti na tisoč reči, pač pa se boste lahko posvetili tako sebi kot tudi drugim in ne boste pod pritiskom, če bo slučajno še kaj »padlo« vmes.